1. |
Наслов на наставниот предмет |
СТАТИСТИЧКА ОБРАБОТКА НА ПОДАТОЦИ ВО ХЕМИЈАТА |
||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-602 |
||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, Природно-математички факултет |
||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
I/II |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
|||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Игор Кузмановски |
||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Математика 1 и Математика 2 |
||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се запознаат основните на статистичката обработка на хемиските податоци и нивна примена во хемиска лабораторија за извлекување на максимално количество информации од добиените податоци. |
|||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Современа обработка на податоци во хемиска лабораторија (грешки при квантитативната анализа, случајни и систематски грешки, минимизирање на систематските грешки); Статистика на повторени мерења (популација, образец, обележје, мерки за централна тенденција, мерки за расејување, распределба при повторени мерења, грешки од I и II тип); Статистички тестови (тестови за проверка на присуството на систематски грешки, тестови за проверка на влијанието на случајните грешки врз резултатите, тестови за екстремни вредности); Квалитет на аналитичките мерења (земање на проби; одделување и проценка на дисперзијата; стратегија за земање на проби, методи за контрола на квалитетот на земањето проба); Моделирање на податоци една и со повеќе променливи (линеарна регресија, линеарна регресија со повеќе променливи; регресија на карактеристични вектори; регресија на парцијални најмали квадрати; нелинеарни методи за моделирање). Оптимизација и дизајн на експерименти (стохастичка и систематска оптимизација, факторски дизајн на експерименти, симплекс оптимизација). |
|||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, вежби |
|||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 |
||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
2+2+0 часови неделно (предавања, аудиториски, лабораториски вежби) |
||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови |
||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||
17.1. |
Тестови |
70 |
||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писм./усна) |
- |
||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
30 |
||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски, англиски |
||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета, разговор со студентите |
||||||||||||
22.
|
Литература |
|||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||
1. |
И. Кузмановски |
Статистичка обработка на податоци во хемијата (интерна скрипта) |
|
|
||||||||||
2. |
M. Otto |
Chemometrics: Statistics and Computer Application in Analytical Chemistry |
Wiley-WCH, Weinheim |
2007 |
||||||||||
3. |
J.N. Miller, J.C. Miller |
Statistics and Chemometrics for Analytical Chemistry |
Prentice Hall, Harlow |
2000 |
||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||
1. |
Paul Gemperline (ed.) |
Practical Guide to Chemometrics |
Taylor & Francis |
2006 |
||||||||||
2. |
|
|
|
|
||||||||||
3. |
|
|
|
|