Структура-активност релации кај биоактивни молекули

Прилог бр.3 

Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии

1.

Наслов на наставниот предмет

СТРУКТУРА-АКТИВНОСТ РЕЛАЦИИ КАЈ БИОАКТИВНИ МОЛЕКУЛИ

2.

Код

ХМ-452

3.

Студиска програма

Сите студиски програми на хемија

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Институт за хемија, Природно-математички факултет

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

летен

7.

Број на ЕКТС кредити

4

8.

Наставник

проф. д-р Игор Кузмановски

9.

Предуслови за запишување на предметот

Математички методи во хемијата или

Статистичка обработка на податоци во хемијата

10.

Цели на предметната програма (компетенции):

Да се запознаат студентите со основите на теоријата на графови, предвидувањето на својствата на супстанците, како и со некои од основните методи за моделирање на релациите помеѓу структурата на супстанците и нивните својства.

11.

Содржина на предметната програма:

Претставување и манипулација со дводимензионални молекулски структури (основи на теоријата на графови, теоријата на графови во хемијата, матрично претставување на графови, инваријанти на хемиски граф, изоморфизам, автоморфизам); Молекулски дескриптори (конституциски дескриптори физикохемиски дескриптори, тополошки индекси, дескриптори базирани на 2Д „отпечатоци од прсти“ на молекулите, тродимензионални дескриптори, анализа на пресметаните дескриптори); Моделирање (моделирање на квантитативна структура-активност релациите (КСАР) со користење на линеарна регресија со повеќе променливи, дизајнирање на КСАР експериментот, регресија на карактеристични вектори, регресија на парцијални најмали квадрати, одбирање на репрезентативно множество на податоци); Виртуелно прегледување на сличноста на својствата на супстанците (визуализација на податоците, групирање на податоците, нелинеарно мапирање, дискриминантна анализа, вештачки невронски мрежи).

12.

Методи на учење: предавања, вежби

13.

Вкупен расположив фонд на време

120

14.

Распределба на расположивото време

2+1+1 (предавања, аудиториски, лабораториски вежби)

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

30 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

70

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

10

17.3.

Активност и учество

20

18.

Kритериуми за оценување (бодови/ оценка)

  до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

присуство на предавања и изработени вежби

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски, англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

анонимна анкета, разговор со студентите

22.

 

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред. бр

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

Andrew R. Leach, V.J. Gillet

An Introduction to Chemoinformatics

Kluwer Academic Publishers

2003

2.

Johann Gasteiger, Thomas Engel (eds.)

Chemoinformatics

Wiley-WCH, Weinheim

2003

3.

 

 

 

 

22.2.

Дополнителна литература

Ред. бр

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

    Предметот е вклучен во следните насоки:


    Следни испити од овој предмет:

    Материјали

© 2024. Институт за хемија, ПМФ, УКИМ, Скопје.