1. |
Наслов на наставниот предмет |
МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК |
||||||||
2. |
Код |
HM-MKD |
||||||||
3. |
Студиска програма |
Наставна хемија |
||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно - институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, Природно-математички факултет, Скопје |
||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||
6. |
Академска година /семестар |
втора година/ четврти семестар |
7. |
Број на ЕКТС- кредити |
2 |
|||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Симон Саздов |
||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
||||||||
10. |
1. Совладување на знаењата за функцијата на гласовите во јазчниот текст на македонскиот јазик. |
|||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Правопис/правоговор: Гласовни промени. Едначење по звучност. Употреба на голема буква. Слеано и разделено пишување. Скратеници. Транскрипција на туѓите имиња. Правописни и интерпункциски знаци. |
|||||||||
12. |
Методи на учење: предавања и вежби, консултации, проектна (домашна, семинарска) задача, домашно учење (подготовка на испит) |
|||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
60 |
||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
2+0 (предавања) |
||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања - теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториумски), семинари, тимска работа |
|
||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
|
||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 |
||||||||
16.3. |
Домашно учење – задачи |
15 |
||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||
17.1. |
Тестови |
60 бодови |
||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/проект ( презентација: писмена и усна) |
20 бодови |
||||||||
17.3. |
Активност и учество |
20 бодови |
||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||
51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||
61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||
71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||
81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||
91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||
19. |
Услов за потпис и за полагање завршен испит |
Присуство на предавања и активност |
||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Евалуација / самоевалуација |
||||||||
22. |
Литература |
|||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||
Реден број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
Блаже Конески
|
Граматика на македонскиот литературен јазик
|
Детска радост |
1998 |
|
||||||
Стојка Бојковска и др.
|
Општа граматика |
Просветно дело |
2005
|
|
||||||
Симон Саздов |
Современ македонски јазик 1
|
Табернакул |
2007 |
|
||||||
22.2. |
Дополнителна литература (до три) |
|||||||||
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
Година |
||||||
група автори |
Правопис на МЈ |
ИМЈ „Крсте Мисирков“ |
2015 |
|
||||||
Кирил Конески |
Правописен речник на МЛЈ |
Просветно дело |
1999 |
|
||||||
Искра Пановска-Димкова |
Практикум по правопис со правоговор |
Филолошки факултет „Блаже Конески“
|
2008 |
|