1. |
Наслов на наставниот предмет |
ВОВЕД ВО НУТРИЦИОНИЗАМ |
|||||||||||||||
2. |
Код |
HM-351 |
|||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
|||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
|||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV/VII |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Јасмина Петреска Станоева |
|||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
|||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основите на науката за исхрана и хранливите супстанци (видови хранливи супстанци, нивна достапност, внесување и апсорпција во организмот), механизмите на делување како и со физиолошките и некои социјални и економски аспекти на исхраната. Развивање на генеричките компетенции како: способност за анализа и синтеза, способност за комуникација на мајчин јазик, способност за идентификација и решавање на проблеми, способност за тимска и самостална работа. |
||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Поим на нутриционизам. Исхраната и здравјето. Основни компоненти на исхраната. Јаглехидрати. Белковини. Масти. Витамини. Микроелементи. Антиоксиданти. Фитохемикалии. Микробиот (цревна флора) и неговата важност. Инфламација (воспаление) во организмот. Животен циклус –нутриенти во организмот. Начин на исхрана за здрав живот. Ознаки на пакувањата храна и нивното значење. |
||||||||||||||||
12. |
Методи на учење:предавања, колоквиуми, една проектна задача |
||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 |
|||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
2+1 часови неделно |
|||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||
15.2. |
Вежби, семинари, тимска работа |
15 часови |
|||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
30 часови |
|||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
70 бодови |
|||||||||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/ проект (презентација: писмена и усна) |
20 бодови |
|||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
10 бодови |
|||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени презентации и семинарски |
|||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
|
|||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
Јасмина Петреска Станоева, интерна скрипта |
Нутриционизам |
|
|
|||||||||||||
2. |
Janice L. Thompson, Melinda M. Manore, Melinda M. Manore |
The science of nutrition |
2nd ed., Pearson Education, Inc., publishing as Pearson Benjamin Cumming |
2008 |
|||||||||||||
3. |
Timothy Carr |
Discovering nutrition |
Blackwell publishing |
2003 |
|||||||||||||
4. |
D. Bender |
Introduction to Nutrition and Metabolism |
3rd ed., Taylor & Francis |
2002 |
|||||||||||||
5. |
Ruth A. Roth, MS, RD
|
Nutrition & Diet Therapy |
10th ed., Delmar, Cengage Learning
|
2011 |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
Јасмина Петреска Станоева |
ppt презентации |
|
|
|||||||||||||
2. |
|
|
|
|
|||||||||||||
3. |
|
|
|
|