Современи клиничко-биохемиски лабораториски методи

1.

Наслов на наставниот предмет

СОВРЕМЕНИ КЛИНИЧКО-БИОХЕМИСКИ ЛАБОРАТОРИСКИ МЕТОДИ

2.

Код

КБХ-955-23

3.

Студиска програма

ХЕМИЈА

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Институт за хемија

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор

6.

Академска година / семестар

I или II семестар

7.

Број на ЕКТС кредити

6

8.

Наставник

Проф. д-р Дејан Трајков

9.

Предуслови за запишување на предметот

 

10.

Цели на предметната програма (компетенции):
Запознавање со современите лабораториски методи во клиничката биохемија

11.

Содржина на предметната програма:
Вовед. Собирање и припрема на биолошки материјал. Работа со крв, урина и фецес. Работа со други телесни течности (ликвор, амнионска течност, плеурална перикардијална течност, синовијална течност и др.). Проверување и воведување мето­ди во клиничката хеми­ја. Аналитички карактеристики на ме­то­да­та (практичност , аналитичка сигурност и др.).  Контрола на квалитетот на работа во клиничка лабораторија. Внатрешна контрола на квалитетот на работа. Контрола на преда­на­ли­тич­ките променливи (контролен материјал, контролни карти, Левеј-Џенингсова (Levey-Jening) контролна карта и др.). Други типови кон­трол­ни карти. Примена на ком­пју­тери во контролата на ква­ли­тет во лабораторијата. Рефе­рен­тни вредности. Референтна популација. Избор на референтна популација. Обра­бот­ка на податоците (собирање, биолошки фактори и статистистичка обработка). Примена на кли­нич­ко-лабораториските методи при определување на различни био­мо­ле­ку­ли и мета­бо­лити. Определување на протеини, јаглехидрати, липиди, ензимска активност неоргански јони и сл.). 

12.

Методи на учење: 

13.

Вкупен расположив фонд на време

180

14.

Распределба на расположивото време

30+60+15+15+60

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава.

30

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа.

60

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15

16.2.

Самостојни задачи

15

16.3.

Домашно учење – задачи

60

17.

Начин на оценување    

17.1.

Тестови

 

17.2.

Индивидуална работа/проект (презентација: писмена и усна)

 

17.3.

Активност и учество

 

18.

Kритериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

51 до 60 бода

6 (шест) (E)

61 до 70 бода

7 (седум) (D)

71 до 80 бода

8 (осум) (C)

81 до 90 бода

9 (девет) (B)

91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Следење на предавања и консултации

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

анонимна анкета

разговор со студентите

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред. број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

W. Marshal

Clinical Chemistry 

Gower Medical Publishing

1992

2.

N. Majkic-Singh i suradnici

Medicinska biohemija. Principi i metode

 

1998

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

22.2.

Дополнителна литература

Ред. број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

    Предметот е вклучен во следните насоки:

    Професор


    Следни испити од овој предмет:

    Материјали

© 2025. Институт за хемија, ПМФ, УКИМ, Скопје.