1. |
Наслов на наставниот предмет |
АНАЛИТИЧКА ХЕМИЈА II |
||||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-402 |
||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, Природно-математички факултет |
||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
II/IV |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Јасмина Петреска Станоева |
||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Положен испит по предметот Неорганска хемија |
||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Преку наставата, лабораториските и пресметковните вежби студентите треба да стекнат солидни знаења, лабораториско искуство и способност за квантитативно определување на различни компоненти (киселини, бази, соли, метали, катјони, анјони и нивни смеси и сл.). Да можат да извршат најразлични пресметувања (приготвување и стандардизирање на раствори, определување на масени удели, непознати концентрациии на раствори, тврдина на вода и друго.) |
|||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: – Вовед: Волуметриски титрации – општи аспекти, криви на титрација, стандардни раствори – Титрации базирани на киселинско базни реакции: конструирање на киселинско–базни криви на титрација, избор и проценка на завршната точка, титрации во неводни растворувачи, репрезентативна метода, примена – Реакции на градење на комплекси: константи на стабилност, реагенси за комплексирање, хемиски својства на EDTA – Титрации базирани на реакции на комплексирање: конструирање на криви на комплексометриски титрации со EDTA, избор и проценка на завршната точка, репрезентативна метода, примена – Реакции на градење на талози: производ на растворливост, влијание на заеднички јони, туѓи јони, pH, формирање на комплекси – Таложни титрации: криви на титрација, избор и проценка на завршната точка, примена – Оксидациско-редукциски реакции: електроден потенцијал и негово мерење; условен електроден потенцијал (влијание на јонската сила, киселоста, градење на комплекси и таложењето врз електродниот потенцијал, примена на електродни потенцијали. – Титрации базирани на оксидациско-редукциски реакции: конструирање на криви на комплексометриски титрации, избор и проценка на завршната точка, репрезентативна метода, примена. |
|||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, аудиториски и лабораториски вежби |
|||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
240 |
||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+1+5 часа неделно (предавања, аудиториски, лабораториски вежби) |
||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања - теоретска настава |
45 часови |
||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
90 часови |
||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови |
||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
25 часови |
||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
70 часови |
||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
80 бодови |
||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писм./ усна) |
5 бодови |
||||||||||||||||
17.3 |
Активност, учество, резултати од вежби |
10 бодови |
||||||||||||||||
17.4. |
Завршна вежба |
5 бодови |
||||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски, англиски |
||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета, разговор со студентите |
||||||||||||||||
22.
|
Литература |
|||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||||
1. |
Д.А. Ског, Д.М. Вест, Ф.Џ. Холер, С.Р. Кроуч, |
Аналитичка хемија, вовед |
Просветно дело, Скопје |
2009 |
||||||||||||||
2. |
Д. Харви |
Модерна аналитичка хемија |
Просветно дело, Скопје |
2009 |
||||||||||||||
3. |
Симка Петровска- Јовановиќ |
Аналитичка хемија, теоретски основи |
ПМФ |
2009 |
||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||||
1. |
С. Петровска-Јовановиќ, В. Трајковска, В. Павлова |
Квантитативна аналитичка хемија - Практикум |
ПМФ, Скопје |
2010 |
||||||||||||||
2. |
Благоја Андоновски, Симка Петровска- Јовановиќ |
Збирка решени задачи од аналитичка хемија |
ПМФ, Скопје |
2001 |
||||||||||||||
3. |
|
|
|
|