1. |
Наслов на нaставниот предмет |
ОПШТА ФИЗИОЛОГИЈА |
||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-40Б |
||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Хемија (аналитичка биохемија) |
||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
ПМФ – Институт за хемија |
||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
II/IV |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
|||||||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Никола Хаџи-Петрушев |
||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Наставната единица придонесува пред сè кон развојот на следните општи и специфични компетенции: - Способност за комуникација, соработка / тимска работа; - Флексибилна употреба на знаењето во пракса; - Самостојност, (само)критичност, (само)проценка, (само)евалуација и залагање за квалитет; - Познавање и разбирање на прашања поврзани со функционирањето на живите организми. - Подготовка за истражување во областа на физиологијата; - Познавање, разбирање, насочување кон активна, недискриминирачка работа. - Оформување на целокупната процена на потребите на поединците, односно групите, нивните јаки и слаби страни, почитувајќи ги факторите на опкружувањето (физички, општествени, културни), со соодветни постапки. |
|||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Значење на физиологијата како биолошка наука; Физиологија на клетката; Физиологија на мембраните, нервите и мускулите; Физиологија на нервниот систем; Физиологија на органите за осет; Физиологија на кардиоваскуларниот систем и основи на имунолошкиот систем; Физиологија на респираторниот систем; Гастроинтестинална физиологија; Физиологија на екскреторниот систем; Терморегулација; Ендокринологија и репродукција. |
|||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, читање литература, изработка na есеи, семинарски работи. |
|||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
240 часови |
||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
4+0+4 часови неделно (предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, учење дома) |
||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски), семинари, тимска работа |
60 часови |
||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
10 часови |
||||||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
10 часови |
||||||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
100 часови |
||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
60 бодови |
||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/проект (презентација:писмена и усна) |
25 бодови |
||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
15 бодови |
||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 60 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||
од 61 до 67 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||
од 68 до 75 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||
од 76 до 85 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||
од 86 до 93 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||
од 94 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||
19. |
Услови за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||||||||
21 |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Евалуација, самоевалуација |
||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
22.1 |
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||
1. |
Гајтон А. К., Хол Џ. Е. |
Медицинска физиологија |
Академски печат |
2012 |
||||||||||||
2. |
Ѓоргоски И., Димовска Ј. |
Општа физиологија |
ПМФ - Скопје |
2004 |
||||||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
|||||||||||||||
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||
1. |
Волтер Ф. Борон В. Ф., Булпап Е. Л. |
Медицинска Физиологија |
МОН на Р. Македонија |
2011 |