Прилог бр.3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии |
||||||||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
МАТЕМАТИЧКИ МЕТОДИ ВО ХЕМИЈАТА |
|||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-332 |
|||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
|||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, Природно-математички факултет |
|||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
II/III |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Игор Кузмановски |
|||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Математика 1 и Математика 2 |
|||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се запознаат основните на некои најчесто користени математички методи/процедури во хемијата кои на студентите ќе им помогнат во совладувањето на дел од содржините по останатите предмети во текот на студиите по хемија. |
||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Елементи од теоријата на веројатност (статистичка и теориска веројатност, основни и други својства на веројатноста, условна веројатност, случајни променливи, бројни карактеристики на случајните променливи); Елементи од статистика (дескриптивни статистики, нормална распределба, статистички тестови, грешки од прв и втор тип); Моделирање на хемиски податоци (коефициент на корелација, линеарна регресија, пресметување на грешки во зависнопроменливата, граница на детекција, линеарна регресија со повеќе променливи, нелинеарни методи за моделирање); Оптимизација и дизајн на експерименти (стохастичка и систематска оптимизација, факторски дизајн на две нивоа, факторски дизајн на три нивоа, проценка на ефектот на факторите, статистичка проценка на ефектот на факторите, секвенцијална оптимизација - симплекс оптимизација); Фактор-аналитички методи (примена на карактеристичната векторска анализа, апстрактна репродукција редукција на шумот во податоците со фактор-аналитички методи, целна факторна анализа, регресија на карактеристични вектори, регресија на парцијални најмали квадрати). Нумерички вежби: Елементи од теорија на веројатност (случајни настани и веројатност, својства на веројатноста, условна веројатност); Елементи од статистичко заклучување (интервали на доверба, споредба на средни вредности, споредба на дисперзии, тестови за екстремни вредности, проверка на корелираност помеѓу две мерени величини); Оптимизација и дизајн на експерименти (проценка на ефектот на факторите кај факторски дизајни на две три нивоа); Карактеристична векторска анализа. |
||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, аудиториски вежби |
||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
135 |
|||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+2+0 часови неделно (предавања, аудиториски, лабораториски вежби) |
|||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
|||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови |
|||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
|||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
70 |
|||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писм./усна) |
- |
|||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
30 |
|||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Активност на предавањата и на вежбите, проверка на знаењата преку колоквиуми |
|||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
И. Кузмановски |
Хемометрија – примена на математички и статистички методи во хемијата (рецензиран непубликуван учебник) |
|
|
|||||||||||||
2. |
M. Otto |
Chemometrics: Statistics and Computer Application in Analytical Chemistry |
Wiley-WCH, Weinheim |
2007 |
|||||||||||||
3. |
J.N. Miller, J.C. Miller |
Statistics and Chemometrics for Analytical Chemistry |
Prentice Hall, Harlow |
2000 |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
Paul Gemperline ed. |
Practical Guide to Chemometrics |
Taylor & Francis |
2006 |
|||||||||||||
2. |
|
|
|
|
|||||||||||||
3. |
|
|
|
|