Прилог бр.3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии |
||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
УЧЕЊЕ ПРЕКУ ИСТРАЖУВАЊЕ |
|||||||||
2. |
Код |
ХМ-451 |
|||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми за наставен кадар |
|||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
|||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
прв |
|||||||||
6. |
Академска година / семестар |
Летен |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||
8. |
Наставник |
Доц. д-р Марина Стојановска |
|||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
|||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со различни методи на поучување. Добивање подлабоки сознанија за поучувањето базирано на истражување и неговата применливост во наставата. |
||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Истражувањето во науката и во училницата. Учење преку истражување и неговото значење во процесот на поучување. Развој на соодветни модели на поучување базирани на истражување. Митови за поучувањето базирано на истражување. Оценувањето и истражувачката постапка. Подготовка за примена на истражувањето во наставниот процес. Како учениците учат за природните науки. Влијание на околината на учење. Работа во групи. Примери за активности што вклучуваат истражување. |
||||||||||
12. |
Методи на учење: предавање, аудиториски вежби, проектни задачи, семинарски работи, самостојно учење |
||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 |
|||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
2+0+2 (предавања, лабораториски вежби) |
|||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања |
30 часови |
|||||||
15.2. |
Вежби |
30 часови |
|||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Активности за училишен час |
20 часови |
|||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
10 часови |
|||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||
17.1. |
Тестови |
40 бодови |
|||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект (презентација: писм./ усна) |
20 бодови |
|||||||||
17.3. |
Истражување во практиката |
40 бодови |
|||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета, разговор со студентите |
|||||||||
22.
|
Литература |
|||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||
1. |
Finlayson, O., Maciejowska, I. & Čtrnáctová, H. |
Inquiry Based Chemistry Instruction, In Maciejowska, I. and Byers, B. (Eds.), A Guidebook of Good Practice for the Pre-service Training of Chemistry Teachers (pp. 107 – 125) |
Faculty of Chemistry, Jagiellonian University, Krakow |
2015 |
||
2. |
Olson, S. & Loucks-Horsley, S. |
Inquiry and the National Science Education Standards: A Guide for Teaching and Learning |
National Academy Press Washington, D.C. |
2000 |
||
3. |
James H. Kessler Patricia M. Galvan |
Inquiry in Action—Investigating Matter Through Inquiry (3rd ed.) |
American Chemical Society, USA |
2007 |
||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||
1. |
|
Chemistry. Investigating Your World |
American Chemical Society, USA |
2011 |
||
|
2. |
Jorgenson, O., Cleveland, J. & Vanosdall, R. |
Doing Good Science in Middle School: A Practical Guide to Inquiry-based Instruction |
NSTA press, Arlington, Virginia |
2004 |
|
|
3. |
|
MIddle school chemistry |
American Chemical Society |
2011 |