1. |
Наслов на наставниот предмет |
ОПШТА МЕТОДИКА ВО ХЕМИЈАТА |
|||||||||||||||
2. |
Код |
HМ-606 |
|||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Наставна хемија |
|||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
|||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
III/VI |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Марина Стојановска |
|||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Oрганска хемија II, Педагогија, Психологија |
|||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): |
||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Вежби: Анализа на наставни планови и програми по хемија; Анализа на учебници и збирки со прашања и задачи по хемија; Изработка и анализа на годишна подготовка и план; Изработка и анализа на тематско-процесно планирање; Изработка и анализа на дневна подготовка; Изработка на дневна подготовка и реализација на наставен час за обработка на ново градиво; Изработка на дневна подготовка и реализација на наставен час за утврдување на знаењата; Изработка на дневна подготовка и реализација на наставен час за лабораториска работа; Изработка на дневна подготовка и реализација на наставен час за групна работа; Изработка на дневна подготовка и реализација на рекреативен наставен час; Изработка на дневна подготовка и реализација на наставен час со примена на графички организатори; Изработка на тематски тест за проверка на знаењето; Изработка на тест според Блумовата таксономија; Примена на едноставни експерименти во наставата по хемија. Контроверзни теми во наставата по природни науки. Инкорпорирање на клучните концепти од образованието за демократска култура преку примена на дескриптори. |
||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавање, аудиториски вежби, проектни задачи, семинарски работи, самостојно учење |
||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
240 |
|||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+2+2 (предавања 45 часови, теоретски вежби 30 часови, лабораториски вежби 30 часови) |
|||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||||
15.2. |
Вежби |
60 часови |
|||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови |
|||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
40 часови |
|||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
50 часови |
|||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
40 бодови |
|||||||||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/ проект ( презентација: писм./ усна) |
20 бодови |
|||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
40 бодови |
|||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета, разговор со студентите |
|||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
М. Стојановска |
Интерна скрипта за предметот Општа методика во хемијата |
|
|
|||||||||||||
2. |
R. Dragić |
Metodika nastave hemije |
Svijetlost, Sarajevo |
1973 |
|||||||||||||
3. |
M. Sikirica |
Metodika nastave kemije |
Školska knjiga, Zagreb |
2003 |
|||||||||||||
|
|
|
актуелни учебници по хемија за основно и средно образование |
|
|
||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
В.Петрушевски М. Најдоски |
Експериментот во наставата по хемија I |
Магор, Скопје |
2000 |
|||||||||||||
2. |
М. Најдоски В.Петрушевски |
Експериментот во наставата по хемија II |
Магор, Скопје |
2002 |
|||||||||||||
3. |
R. Halasi, M. Hesler |
Metodika nastave hemije i demonstracioni ogledi |
Naucna kniga, Beograd |
1976 |
|||||||||||||
4. |
N. Trnavac, J. Đorđević |
Pedagogija: Udžbenik za nastavnike |
Naučna KMD, Beograd |
2010
|
|||||||||||||
5. |
В. Петроска Бешка |
Изработка и примена на објективни тестови на знаење. Прирачник |
Малинска, Скопје |
1993
|