Специјална методика во хемијата

1.

Наслов на наставниот предмет

СПЕЦИЈАЛНА МЕТОДИКА ВО ХЕМИЈАТА

2.

Код

НМ-706

3.

Студиска програма

Наставна хемија

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Институт за хемија и биологија, ПМФ

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв

6.

Академска година / семестар

IV/VII

7.

Број на ЕКТС кредити

6

8.

Наставник

Проф. д-р Марина Стојановска

9.

Предуслови за запишување на предметот

Општа методика во хемијата (потпис)

10.

Цели на предметната програма (компетенции):
Стекнување на основни познавања на употреба на модерни техники и технологии во образованието по хемија.

11.

Содржина на предметната програма:
Предавања: Методски пристап кон:
–        воведување основни поими во хемијата
–        изучување на номенклатурата на неорганските соединенија
–        изучување на основни типови неоргански соединенија
–        изучување на основни типови хемиски реакции
–        израмнување равенки (оксидационо-редукциони равенки)
–        изучување на градбата на атомот
–        изучување на хемиското сврзување
–        три начини на размислување во хемијата; примена на модели и цртежи
–        воведување основни поими во органската хемија
–        изучување на номенклатурата на органските соединенија
–        решавање задачи по хемија
–        примена на ICT во наставата
Вежби: Реализирање и анализа на различни типови часови по хемија. Примена на клучните компетенции за демократска култура и референтната рамка на компетенции за демократска култура (RFCDC). Изработка и презентација на семинарска работа.

12.

Методи на учење: предавање, аудиториски вежби, проектни задачи, семинарски работи, самостојно учење

13.

Вкупен расположив фонд на време

180

14.

Распределба на расположивото време

3+2+2 (предавања 45 часови, теоретски вежби 30 часови, лабораториски вежби 30 часови)

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

45 часови

15.2.

Вежби

60 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

20 часови

16.2.

Самостојни задачи

20 часови

16.3.

Домашно учење

35 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

40 бодови

17.2.

Индивидуална работа/ проект ( презентација: писм./ усна)

20 бодови

17.3.

Активност и учество

 40 бодови

18.

Kритериуми за оценување (бодови/ оценка)

               до 50 бода

5 (пет) (F)

       од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

       од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

       од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

       од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

     од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Присуство на предавања и изработени вежби

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

анонимна анкета, разговор со студентите

22.

 

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред. број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

М. Стојановска

Интерна скрипта за предметот Специјална методика во хемијата

 

 

2.

R. Dragić

Metodika nastave hemije

Svijetlost, Sarajevo

1973

3.

 

M. Sikirica

Metodika nastave kemije

 

Školska knjiga, Zagreb

2003

 

4.

 

актуелни учебници по хемија за средно и основно образование

 

 

22.2.

Дополнителна литература

Ред. број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

В. Петрушевски, М. Најдоски

Експериментот во наставата по хемија I

Магор, Скопје

2000

2.

М. Најдоски , В. Петрушевски

Експериментот во наставата по хемија II

Магор, Скопје

2002

3.

R. Halasi, M. Hesler

Metodika nastave hemije i demonstracioni ogledi

Naucna kniga, Beograd

1976

4.

N. Trnavac, J. Đorđević

 

Pedagogija: Udžbenik za nastavnike

Naučna KMD, Beograd

2010

 

    Предметот е вклучен во следните насоки:


    Следни испити од овој предмет:

    Материјали

© 2024. Институт за хемија, ПМФ, УКИМ, Скопје.