Методика на хемиско експериментирање I

1.

Наслов на нaставниот предмет

МЕТОДИКА НА ХЕМИСКО ЕКСПЕРИМЕНТИРАЊЕ I

2.

Код

НМ-707

3.

Студиска програма

Наставна хемија

4.

Организатор на студиската програма (единица, институт, катедра, оддел)

Институт за хемија, ПМФ

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв

6.

Академска година/семестар

IV/VII

7.

Број на ЕКТС кредити

8

8.

Наставник

Проф. д-р Марина Стојановска

9.

Предуслови за запишување на предметот

Физичка хемија II; Аналитичка хемија II

10.

Цели на предметната програма (компетенции): Студентите (во улога на идни наставници) да научат да изведуваат експе­ри­менти од општа хемија, како дел од наставниот час.

11.

Содржина на предметната програма: Увод. Хемиска лабораторија (хемикалии, складирање, опас­ности...). Прва помош во хемиската лабораторија. Елиминација на токсичен отпад. Лабораториски прибор (стаклен, метален, пластичен, дрвен). Прибор за заштита. Основни операции. Принципи за поставување на приборот и апарату­рата. Работа со гасови.

Експерименти од општа хемија. 1) ОСНОВНИ ХЕМИСКИ ПОИМИ И ЗАКОНИ. 2) ОСНОВНИ ТИПОВИ ХЕ­МИС­КИ СОЕДИНЕНИЈА. 3) ОСНОВНИ ТИПОВИ ХЕМИСКИ ПРОЦЕСИ. 4) РЕАКЦИИ ШТО ТЕЧАТ ДО КРАЈ. 5) ДИСПЕРЗНИ СИСТЕМИ. 6) ПРОЦЕСИ ВО РАСТВОРИ ОД ЕЛЕКТРО­ЛИ­ТИ. 7) ХЕМИСКА КИНЕ­ТИКА И КАТАЛИЗА.

12.

Методи на учење: теориски; практични (лабораториски) со примена на компјутер

13.

Вкупен расположив фонд на време

240

14.

Распределба на расположивото време

3+1+3 часови неделно (предавања 45 часови, теоретски вежби 15 часови, лабораториски вежби 45 часа)

15.

Форми на наставните активности

15.1

Предавања-теоретска настава

45 часови

15.2

Вежби (теоретски и лабораториски)

60 часови

16.

Други форми на активности

16.1

Проектни задачи

30 часови

16.2

Самостојни задачи

             45 часови

16.3

Домашно учење

60 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови / колквиуми

Бодови    40 (2 × 20)

17.2.

Редовност и активност

Бодови    20 (10 + 10)

17.3.

Реферирања (зададени задачи)

Бодови    40

18.

Критериуми за оценување (бодови/оценка)

               до 50 бода

      5 (пет)        (F)                  

       од 51 до 60 бода

      6 (шест)     (E)

       од 61 до 70 бода

      7 (седум)   (D)

       од 71 до 80 бода

      8 (осум)     (C)

       од 81 до 90 бода

      9 (девет)    (B)

       од 91 до 100 бода

    10 (десет)    (A)

19.

Услови за потпис и полагање завршен испит

Присуство на предавања и изработени вежби

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски или англиски

21

Метод на следење на квалитетот на наставата

Анонимна анкета, анонимен тест

22.

Литература

            Задолжителна литература

22.1

Ред.број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

В. М. Петрушевски, М. Најдоски

Експериментот во наставата по хемија 1

Магор, Скопје

2000

22.2

Дополнителна литература

Ред.број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

J. Herak

Opća i anorganska kemija. Pokusi

Školska knjiga, Zagreb

1968

 

 

2.

R. Halaši, M. Kesler

Metodika nastave hemije i demonstracioni ogledi

Naučna knjiga, Beograd

1976

    Предметот е вклучен во следните насоки:


    Следни испити од овој предмет:

    Материјали

© 2024. Институт за хемија, ПМФ, УКИМ, Скопје.