1. |
Наслов на наставниот предмет |
ЕТИКА ЗА ХЕМИЧАРИ |
|||||||||||||
2. |
Код |
HM-658 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
ПМФ, Институт за хемија |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
III/VI |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Љупчо Пејов |
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Преку интерактивна настава, да се упатат студентите во улогата и одговорноста на хемичарите во областа на етиката. |
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: ВОВЕД. 1. Дефинирање, улога и значење на етиката. 2. Теории во етиката: (а) Теории кои застапуваат апсолутни морални и етички стандарди (б) Теории кои застапуваат културен релативизам 3. Краток осврт на класичната етика (Платон, Сократ, Аристотел, Августин, Кант) ПРОФЕСИОНАЛНА ЕТИКА - ЕТИКА ЗА ХЕМИЧАРИ 4. Етички обврски на хемичарот (а) Кон својата професија и работно место. (б) Кон животната средина (еколошка етика). Етички кодекс. (в) Во индустријата (хемикалии, храна, вода, хемиски отпад...). Етички кодекс. (г) Во фармацијата и медицината. Етички кодекс. (д) Во научните истражувања и експериментирања. Етички кодекс. (ѓ) Во образованието. Етички кодекс. (е) Во презентирањето и објавувањето резултати и трудови. Фалсификување, штимување и плагијатизам. Етички кодекс. (ж) При рецензирање туѓи трудови, проекти и слично. Етички кодекс. 5. Етика на раководење. Етички кодекс. СЕМИНАРСКИ И ПРОЕКТНИ ЗАДАЧИ: (а) Актуелни етички теми за хемичари, во светот и кај нас. (б) Составување етички кодекси. |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, проектна задача, семинарска работа, домашна работа |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
2+1+0 часа неделно (предавања 30 часа, вежби 15 часа) |
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
30 часови |
|||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
25 часови |
|||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
20 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
50 бодови |
|||||||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
40 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
10 бодови |
|||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети |
|||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||
1. |
Иван Грозданов |
ЕТИКА ЗА ХЕМИЧАРИ |
Интерна скрипта |
2010 |
|||||||||||
2. |
Kovac, Jeffrey |
THE ETHICAL CHEMIST |
Pearson/Prentice Hall |
2004 |
|||||||||||
3. |
Барух де Спиноза |
ЕТИКА |
Ѓурѓа, Скопје |
2010 |
|||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||
1. |
Зигмунд Бауман |
Постмодерна етика |
Темплум, Скопје |
2005 |
|||||||||||
2. |
Д-р Нада Поп-Јорданова |
Медицинска етика |
Култура, Скопје |
2003 |