1. |
Наслов на наставниот предмет |
ЕКСПЕРИМЕНТИРАЊЕ НА МИКРОСКАЛА |
|||||||||||||||||
2. |
Код |
HM-352 |
|||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
|||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
|||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV/VII |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Методија Најдоски |
|||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
|||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со новите можности, методи и техники за експериментирање на микроскала. Развивање на креативноста и вештините во изведување на експериментите на микроскала и користењето на специфичниот прибор. |
||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Вовед во експериментирањето на микроскала: Развој, предности и недостатоци; Прибор за експериментирање на микроскала: Класификација, комерцијален прибор, евтин и бесплатен-прирачен прибор; хемиски операции на микроскала: загревање, ладење, сушење, работа со гасови, фракционирање, мерење и др.; Експериментирање на микроскала со примена на дигитална техника, Видео експерименти, Избор експерименти со примена на графоскоп, Експерименти од светските центри за експериментирање на микроскала; Експериметирање со примена на хемиски комплети. |
||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Следење на предавањата, аудиториски и лабораториски вежби, учење преку изработка на семинарска работа, читање на статии, книги, дискусии, самостојна подготовка на испитот |
||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 часови |
|||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
2+1 часа неделно (предавања 30 часа, лабораториски вежби 15 часа) |
|||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
|||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
|||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
40 бодови |
|||||||||||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
30 бодови |
|||||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
30 бодови |
|||||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкетирање |
|||||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||||
1. |
М. Најдоски |
Експериментална Неорганска хемија |
Авторот |
2011 |
|||||||||||||||
2. |
M. El-Marsafy, P. Schwarz, M. Najdoski |
Microscale chemistry experiments using water and disposable materials (with DVD) |
Авторот |
2011 |
|||||||||||||||
3. |
|
|
|
|
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||||
1. |
М. Најдоски, С. Демири |
Хемиски експерименти во оптичка проекција за наставата по хемија |
Авторот |
2011 |
|||||||||||||||
2. |
Z. Szafran, R. Pike, J. Foster |
Microscale General Chemistry Laboratory |
John Wiley&Sons, New York, USA |
1992 |
|||||||||||||||
3. |
P. Schwartz, M. Livneh, M. Hugerat |
Microscale Chemistry Experimentation For all Ages |
The Academic Arab College for Education, Haifa, Israel |
2006 |