1. |
Наслов на наставниот предмет |
СТРУКТУРА НА АТОМИ И НА МОЛЕКУЛИ |
|||||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-604 |
|||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Хемија (применета хемија) |
|||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица) |
Природно-математички факултет, Институт за хемија |
|||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
III/VI |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
||||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Виктор Стефов |
|||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Физичка хемија I и Физичка хемија II |
|||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се изучат теориските основи на атомската и молекулска структура, современите теории за хемиска врска, симетријата на молекули, како и електричните и магнетните својства на молекулите. |
||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: I. Вовед во теоријата за атомска структура: полнеж, маса, бризна и радиус на електроните; први теории за структурата на атомот; радиус и полнеж на јадрото. II. Квантна теорија: бранова и корпускуларна природа на светилината; квант на енергија; зрачење на црно тело; фотоелектричен ефект; Комптонов ефект; спектар на водород; aтомски модел на Бор. III. Честички и бранови: бранова природа на материјата; принцип на неопределеност; Шредингерова равенка; бранова функција; честичка во кутија. IV. Електронска структура на атомите: водороден атом и посложени атоми; орбитали и квантни броеви; радијален и аголен дел ана бранова функција; векторски модел на атомот; Земанов ефект; периоден систем. V. Хемиска врска: типови на хемиска врска; ковалентна врска (метода на МО и ВВ); двоатомски и повеќеатомски молекули; хибридизација и разни типови на координација; ред и должина на врска; јонска врска; енергија на врската; метална врска; водородна врска. VI. Симетрија кај молекулите: елементи и операци на симетрија, точковни групи, основи на груповата теорија. VII. Цврста состојба: основни кристалографски поими; кристална решетка, кристални системи и просторни групи; рендгенска дифракција. VIII. Електрични својства кај молекулите: диполен момен, поларизација, поларизабилност IX. Магнетски својства кај молекулите: магнетски момент, дијамагнетизам и парамагнетизам; нуклеарен парамагнетизам. X. Основи на молекулската спектроскопија: ротациони спектри; вибрациони спектри; вибрационо-ротациони спектри; електронски спектри. Основи на нуклеарно-магнетна и електрон-парамагнетна резонанца. |
||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби |
||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
240 |
|||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
4+2+3 часа неделно (предавања 60 часа, нумерички вежби 30 часа, лабораториски вежби 45 часа) |
|||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
|||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
75 часови |
|||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
10 часови |
|||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
80 часови |
|||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови - два колоквиуми од материјалот од предавања - вежби и практична работа |
60 бодови 25 бодови |
|||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект (презентација: писмена и усна) |
10 бодови |
|||||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
5 бодови |
|||||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети, прашалници |
|||||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||||
1. |
Питер Еткинс, Жулио де Паула (превод од група автори) |
АТКИНСОВА ФИЗИЧКА ХЕМИЈА, Осмо издание |
Просветно дело АД Скопје |
2011 |
|||||||||||||||
2. |
Г. Јовановски |
Структура на атоми и хемисиа врска |
Интерна скрипта |
2005 |
|||||||||||||||
3. |
Г. Јовановски |
Структура на молекули |
Интерна скрипта |
2005 |
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||||
1. |
D. Grdenic |
Molekule i kristali
|
Skolska knjiga, Zagreb |
2005 |
|||||||||||||||
2. |
I.N. Levine |
Physical Chemistry, Sixth Edition |
McGraw-Hill Science/Engineering/Math |
2008 |
|||||||||||||||
3. |
|
|
|
|