1. |
Наслов на наставниот предмет |
СИСТЕМ ЗА КВАЛИТЕТ ВО ХЕМИСКА ЛАБОРАТОРИЈА ЗА ТЕСТИРАЊЕ |
||||||||
2. |
Код |
ХЕМ-903-23 |
||||||||
3. |
Студиска програма |
ХЕМИЈА |
||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор |
||||||||
6. |
Академска година / семестар |
I или II семестар |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
6 |
|||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Горан Стојковиќ |
||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Завршен прв циклус студии |
||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): |
|||||||||
11. |
Содржина на предметната програма:
– обезбедување, контрола и систем за квалитет
10. Запознавање со акредитација на аналитичка лабораторија согласно Стандардот ISO/IEC 17025. Вежби:
|
|||||||||
12. |
Методи на учење: |
|||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
180 |
||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30+60+15+15+60 |
||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава. |
30 |
||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа. |
60 |
||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 |
||||||||
16.3. |
Домашно учење - задачи |
60 |
||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||
17.1. |
Тестови/усмен испит 60 + практичен испит во Excel 10 |
70 |
||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/проект (презентација: писмена и усна) |
20 |
||||||||
17.3. |
Активност и учество |
10 |
||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||
51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||
61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||
71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||
81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||
91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавања и консултации |
||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета, разговор со студентите |
||||||||
22. |
Литература |
|||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
1. |
Горан Стојковиќ, Елизабета Димитриеска- Стојковиќ |
Интерна скрипта |
|
2022 |
||||||
2. |
Werner Funk, Vera Dammann, Gerhild Donnevert |
Quality Assurance in Analytical Chemistry |
WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim, Germany |
2007. |
||||||
3. |
D. Brynn Hibbert |
Quality assurance for the analytical chemistry laboratory, |
Oxford University Press, Inc., New York, New York, USA, |
2007 |
||||||
4. |
|
|
|
|
||||||
5. |
|
|
|
|
||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
1. |
Roger Wood, Anders Nilsson, Harriet Wallin |
Quality in the Food Analysis Laboratory |
The Royal Society of Chemistry, Cambridge, UK |
1998 |
||||||
2. |
|
ICH Harmonised Tripartite Guideline. Validation of Analy- tical Procedures: Text and Methodology. Q2(R1). Interna- tional Conference on Harmonisation of Technical Requirements for Registration of Pharmaceuticals for Human use |
This Guideline has been developed by the appropriate ICH Expert Working Group and has been subject to consultation by the regulatory parties, in accordance with the ICH Process. At Step 4 of the Process the final draft is recommended for аdoption to the regulatory bodies of the European Union, Japan and USA. |
2005 |
||||||
3. |
|
COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) 2021/808 |
Official Journal of the European Union 21.5.2021 |
2021 |