Анализа на траги

1.

Наслов на наставниот предмет

АНАЛИЗА НА ТРАГИ

2.

Код

ХЕМ-967-23

3.

Студиска програма

ХЕМИЈА

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Институт за хемија

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор

6.

Академска година / семестар

I или II семестар

7.

Број на ЕКТС кредити

6

8.

Наставник

Проф. д-р Марина Стефова

9.

Предуслови за запишување на предметот

 

10.

Цели на предметната програма (компетенции):
Запознавање со методите за анализа на траги и стекнување на основни знаења и вештини за избор на методи и изведување на постапки за анализа на траги од супстанци во сложен матрикс.

11.

Содржина на предметната програма:
Вовед. Дефиниција на траги. Улогата на трагите во хемиските системи и обрасци во кои се присутни. Избор на метода за анализа на траги. Осетливост на методата и граница на детекција. Специфичност и селективност на методата. Валидација на методата.
Подготовка на пробата за анализа. Земање на проба за анализа. Претходна подготовка на пробата за анализа. Чување на пробата. Разложување на пробата по мокар и сув пат. Разложување со микробранoва енергија. Минерализација на пробата.
Одделување и концентрирање на пробата. Значење на методите за одделување и концентрирање на конституентите во пробата и нивни општи карактеристики. Евапорација, дестилација и сублимација. Таложење. Флотација. Течно-течна екстракција. Цврсто-фазна екстракција. Екстракција со суперкритични флуиди.
Загуби во текот на анализата. Oнечистување во текот на анализата. Грешки поврзани со употребата на стандардните раствори и реагенси. Мерки на претпазливост при анализа на траги. Анализа на траги од некои конституенти. Анализа на траги од елементи. Анализа на траги од органски супстанци. Определување на различните физичко- хемиски форми на елементите во траги (специјација). 

12.

Методи на учење: Следење на предавања и вежби, семинарска работа, читање на статии и книги 

13.

Вкупен расположив фонд на време

180

14.

Распределба на расположивото време

30+60+15+15+60

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава.

30

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа.

60

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15

16.2.

Самостојни задачи

15

16.3.

Домашно учење - задачи

60

17.

Начин на оценување    

17.1.

Тестови

70 бодови

17.2.

Индивидуална работа/проект (презентација: писмена и усна)

30 бодови

17.3.

Активност и учество

 

18.

Kритериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

51 до 60 бода

6 (шест) (E)

61 до 70 бода

7 (седум) (D)

71 до 80 бода

8 (осум) (C)

81 до 90 бода

9 (девет) (B)

91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Следење на предавања и консултации

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

анонимна анкета
разговор со студентите

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред. број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

И. Спиревска, Д. Зенделовска

Анализа на траги од елементи и органски

супстанци 

ПМФ

2004

2.

E. Prichard, G.M. MacKay, J. Points, Eds

TRACE ANALYSIS:

A structured approach to obtaining reliable results

RSC, Cambridge

1996

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

22.2.

Дополнителна литература

Ред. број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

    Предметот е вклучен во следните насоки:


    Следни испити од овој предмет:

    Материјали

© 2025. Институт за хемија, ПМФ, УКИМ, Скопје.