1. |
Наслов на наставниот предмет |
ОДБРАНИ ПОГЛАВЈА ОД ФИЗИЧКА ХЕМИЈА |
|||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-624 |
|||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Хемија (Наставна) |
|||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица) |
Природно-математички факултет, Институт за хемија |
|||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
III/VI |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Виктор Стефов |
|||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Физичка хемија 1 и Физичка хемија 2 |
|||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Преку наставата и вежбите студентите треба да ги совладаат и особено да ги продлабочат знаењата од областа на структурата на атомите, хемиската врска и структурата на молекулите како и да се оспособат да решаваат разновидни задачи од наведените области.
|
||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: I. Квантна теорија: бранова и корпускуларна природа на светилината; квант на енергија; зрачење на црно тело; фотоелектричен ефект; Комптонов ефект; спектар на водород; aтомски модел на Бор. II. Честички и бранови: бранова природа на материјата; принцип на неопределеност; Шредингерова равенка; бранова функција; честичка во кутија. III. Електронска структура на атомите: водороден атом и посложени атоми; орбитали и квантни броеви; радијален и аголен дел ана бранова функција; векторски модел на атомот; периоден систем. IV. Хемиска врска: типови на хемиска врска; ковалентна врска (метода на МО и ВВ); двоатомски и повеќеатомски молекули; хибридизација и разни типови на координација; ред и должина на врска; јонска врска; енергија на врската; метална врска; водородна врска. V. Симетрија кај молекулите: елементи и операци на симетрија, точковни групи на симетрија. VI. Електрични својства кај молекулите: диполен момент, поларизација, поларизабилност. Основи на молекулската спектроскопија VII. Магнетски својства кај молекулите: магнетски момент, дијамагнетизам и парамагнетизам; нуклеарен парамагнетизам; нуклеарно-магнетна резонанца. VIII. Основни поими; електролити; спроводливост на електролитите. Теорија на електролитна дисоцијација; јонска сила на растворите; солватација на јоните; јонска рамнотежа; нерамнотежни појави кај раствори од електролит; електродика; електрохемиски елементи; видови на полуелементи; механизам на настанување на електромоторната сила; електродни потенцијали. IX. Цврста состојба: основни кристалографски поими; кристална решетка, кристални системи и просторни групи; рендгенска дифракција. |
||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби |
||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
220 |
|||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+1+3 часа неделно (предавања 45 часа, нумерички вежби 15 часа, лабораториски вежби 45 часа) |
|||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
60 часови |
|||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
10 часови |
|||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
25 часови |
|||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
80 часови |
|||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||
17.1. |
Тестови - два колоквиуми од материјалот од предавања - вежби и практична работа |
60 бодови 25 бодови |
|||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект (презентација: писмена и усна) |
10 бодови |
|||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
5 бодови |
|||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети, прашалници |
|||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
Питер Еткинс, Жулио де Паула (превод од група автори) |
АТКИНСОВА ФИЗИЧКА ХЕМИЈА, Осмо издание |
Просветно дело АД Скопје |
2011 |
|||||||||||||
2. |
Г. Јовановски |
Структура на атоми и хемиска врска |
Интерна скрипта |
2005 |
|||||||||||||
3. |
Г. Јовановски |
Структура на молекули |
Интерна скрипта |
2005 |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
D. Grdenic |
Molekule i kristali |
Skolska knjiga, Zagreb |
2005 |
|||||||||||||
2. |
I.N. Levine |
Physical Chemistry, Sixth Edition |
McGraw-Hill Science/Engineering/Math |
2008 |
|||||||||||||
3. |
|
|
|
|