Прилог бр.3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии |
||||||||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
ГЕОХЕМИЈА И МИНЕРАЛОГИЈА |
|||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-634 |
|||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
|||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, ПМФ |
|||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
I/II |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Петре Макрески |
|||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Општа хемија |
|||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите да се запознаат со основите на геохемијата и геохемиските параметри. Потоа да се стекнат со понавање на основите од кристалографијата за да потоа полесно ги совладаат кристалната хемија и кристалната физика, како и појавите на близнење и боја во минералите, ни и нивните оптички својства. На крај да се запознаат со систематската минералогија, т.е. со минералошката кристалографија и најзначајните претставници од секоја група. |
||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: Вовед во геохемија, Елементи во траги во геохемија, Радиоактивни и стабилни изотопи, Нуклеарна структура и енергетика, Органска геохемија. Вовед во минералогија, Кристалографија, Проекции, Близнење, Хемиска анализа на минерали, Стратегии на проучувaње на минерали, Потекло на боја, Оптичка минералогија. Вежби: Дефиниција на минералите, Минералошка класификација, Самородни елементи, Сулфиди и сулфосоли, Оксиди и хидроксиди, Карбонати, Нитрати, Борати, Сулфати, Хромати, Волфрамати, Молибдати, Фосфати, Арсенати, Ванадати, Силикати (Незосиликати, Соросиликати, Циклосиликати, Иносиликати, Филосиликати, Тектосиликати), Определување на минералите врз основа на физичките својства. |
||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, колоквиуми и испити |
||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
120 часови |
|||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+1+0 (предавања 45 часови, теориски вежби 15 часови) |
|||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
|||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
часови |
|||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
часови |
|||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
60 часови |
|||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
80 бодови |
|||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
|
|||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
20 бодови |
|||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||
од 51 до 60бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анонимна анкета, разговор со студентите |
|||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
П. Макрески |
Геохемија |
Интерна скрипта |
2011 |
|||||||||||||
2. |
П. Макрески |
Минералогија |
Интерна скрипта |
2015 |
|||||||||||||
3. |
П. Макрески |
Геохемија |
Интерна скрипта |
2011 |
|||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
W.D. Nesse |
Introduction to mineralogy |
Oxford University Press, Oxford |
2000 |
|||||||||||||
2. |
C. Klein |
Manual of Mineral Science, 22th edition |
J. Wiley & Sons, New York |
2003 |
|||||||||||||
3. |
|
|
|
|