1. |
Наслов на наставниот предмет |
ФИЗИЧКА ХЕМИЈА II A-ниво |
|
||||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-504А |
|
||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Хемија (применета насока) |
|
||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, Природно-математички факултет, Скопје |
|
||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|
||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
Трета/V |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
|
|||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Љупчо Пејов |
|
||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Математика 1 и 2, Физика 1 и 2, Општа хемија, Неорганска хемија, Физичка хемија 1 |
|
||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се изучат основите на течната состојба и теориите за течности, како и елементарен осврт на хемијата на површините. Во продолжение да се рагледа концептот на кинетичката теорија на гасовите, статистичката термодинамика, молекуларните основи на транспортните феномени, формалната хемиска кинетика како и теориите за реакциона динамика и основите на катализата. |
|
|||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: I. Течна состојба: несреденост кај течности; опис на структурата на течностите; функции на радијална распределба; корелациони функции; теории за течности; меѓумолекулски сили; моделирање на течности, молекуларна динамика и Монте Карло методологија; течни кристали. II. Хемија на површините: површински напон; микрохетерогени системи; колоидни системи, двоен електричен слој, електрофореза и електроосмоза. III. Молекуларно-кинетичка теорија на гасовите. Равенка на состојба на Максвеловски гас. Распределба на брзините кај 1D, 2D и 3D Максвеловски гас. Барометарска формула. Функции на распределба на брзините, најверојатни, средни и средно-квадратни брзини. Судири на молекулите со ѕидовите на садот. Ефузија и трансфузија. Судири меѓу молекулите. Среден слободен пат и граници на применливост на кинетичката теорија на гасовите. Молекуларен опис на транспортните феномени (вискозност, топлинска спроводливост и дифузија). Еквипартициона теорема, нејзина примена и граници на валидност. IV. Хемиска кинетика. Формална кинетика. Брзина на хемиската реакција. Кинетички равенки и временски закони (функции). Константи на брзината, ред и молекуларност на реакцијата. Формално кинетички опис на некои елементарни реакции. Консекутивни и паралелни реакции. Повратни и верижни реакции. Експлозии. Комплексни реакции. Апроксимација за квазистационарна состојба. Температурна зависност на константите на брзина. Класични и современи теории за реакционата динамика. Теорија за судири кај бимолекуларни реакции во гасна фаза. Мономолекуларни реакции. Теорија за преодната состојба. Современи пристапи во реакционата динамика. Термодинамички аспекти на теориите за реакциона динамика. Основи поими од катализа. Хомогена, хетерогена и ензимска катализа. Кинетичка анализа.
|
|
|||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, вежби |
|
|||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
240 часа |
|
||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
4 + 2 + 4 часа неделно Предавања 60 часа Нумерички (теоретски) вежби 30 часа Лабораториски вежби 60 часа |
|
||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
|
||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
90 часови |
|
||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
часови |
|
||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
часови |
|
||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
90 часови |
|
||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|
|||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
бодови |
|
||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
бодови |
|
||||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
бодови |
|
||||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|
|||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|
|||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|
|||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|
|||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|
|||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|
|||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
присуство на предавања и изработени вежби |
|
||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|
||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети, прашалници |
|
||||||||||||||||
22.
|
Литература |
||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||||
1. |
Бојан Шоптрајанов |
Физичка хемија 1 |
интерна скрипта |
|
|||||||||||||||
2. |
Donald A. McQuarrie, John. D. Simon |
Physical Chemistry: A Molecular Approach |
University Science Books |
1997 |
|||||||||||||||
3. |
Ira N. Levine |
Physical Chemistry, Sixth Edition |
McGraw-Hill Science/ Engineering/Math |
2008 |
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||||
Ред.бр |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||||
1. |
Peter Atkins, Julio dePaula |
Atkins’ Physical Chemistry, eighth edition |
Oxford University Press |
2006 |
|||||||||||||||
2. |
|
|
|
|
|||||||||||||||
3. |
|
|
|
|