Прилог бр. 3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии |
||||||||||||||||
1. |
Наслов на нaставниот предмет |
МЕТОДИКА НА ХЕМИСКО ЕКСПЕРИМЕНТИРАЊЕ 2 |
|||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-807 |
|||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Хемија (наставна насока) |
|||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија, ПМФ |
|||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв |
|||||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
IV/VIII |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
7 |
||||||||||||
8. |
Наставник |
Владимир М. Петрушевски |
|||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Органска хемија 1 и 2; Биохемија 1 и 2; Методика на хемиско експериментирање 1 |
|||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите (во улога на идни наставници) да научат да изведуваат експерименти од неорганска и од органска хемија, како дел од наставниот час. |
||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Експерименти од неорганска хемија (систематика на елементите; по правило, за секој елемент се понудени по неколку експерименти во врска со неговите својства, карактеристични реакции и сл.): 1) ВОДОРОД. 2) АЛКАЛНИ МЕТАЛИ (литиум, натриум, калиум). 3) ЗЕМНОАЛКАЛНИ МЕТАЛИ (магнезиум, калциум, стронциум, бариум). 4) ЕЛЕМЕНТИ ОД 13-ТА ГРУПА ОД ПЕРИОДНИОТ СИСТЕМ (бор, алуминиум). 5) ЕЛЕМЕНТИ ОД 14-ТА ГРУПА ОД ПЕРИОДНИОТ СИСТЕМ (јаглерод, силициум, олово). 6) ЕЛЕМЕНТИ ОД 15-ТА ГРУПА ОД ПЕРИОДНИОТ СИСТЕМ (азот, фосфор, арсен, антимон, бизмут). 7) ЕЛЕМЕНТИ ОД 16-ТА ГРУПА ОД ПЕРИОДНИОТ СИСТЕМ (кислород, сулфур). 7) ХАЛОГЕНИ ЕЛЕМЕНТИ (флуор, хлор, бром, јод). Експерименти од органска хемија: ациклични соединенија (јаглеводороди, алкохоли, халогени деривати на алканите, алдехиди и кетони, карбоксилни киселини, естери); ароматични соединенија (бензен и негови деривати); соединенија што имаат биолошко значење (јаглехидрати, липиди, протеини). |
||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: теориски; практични (лабораториски) со примена на компјутер |
||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
165 |
|||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+1+5 часови неделно |
|||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
Часови 45+15 |
|||||||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски) |
Часови 75 |
|||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
– |
|||||||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
15 |
|||||||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
Часови 15 |
|||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||
17.1. |
Тестови / колквиуми |
Бодови 40 (2 × 20) |
|||||||||||||||
17.2. |
Редовност и активност |
Бодови 20 (10 + 10) |
|||||||||||||||
17.3. |
Реферирања (зададени задачи) |
Бодови 40 |
|||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||
19. |
Услови за потпис и полагање завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
|||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски или англиски |
|||||||||||||||
21 |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анонимна анкета, анонимен тест |
|||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||
22.1 |
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||
1. |
М. Најдоски, В. М. Петрушевски |
Експериментот во наставата по хемија 2 |
Магор, Скопје |
2002 |
|||||||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
||||||||||||||||
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||||
1. |
J. Herak |
Opća i anorganska kemija. Pokusi |
Školska knjiga, Zagreb |
1968 |
|||||||||||||
|
|
2. |
R. Halaši, M. Kesler |
Metodika nastave hemije i demonstracioni ogledi |
Naučna knjiga, Beograd |
1976 |