Прилог бр.3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии
|
|||||||||||||||||
1. |
Наслов на наставниот предмет |
НЕОРГАНСКА ХЕМИЈА – Б ниво |
||||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-201Б |
||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Хемија (аналитичка биохемија) |
||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
прв |
||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
II семестар |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
6 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Валентин Мирчески |
||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Општа хемија А ниво |
||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Преку интерактивна настава, лабораториски и нумерички вежби, студентите треба да ги совладаат основите на систематиката на s- и p- блоковите елементи на Периодниот систем на елементите. Се очекува студентите да се стекнат со теоретски и практични знаења од областа на неорганската хемија. |
|||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Врз основа на систематизацијата на хемиските елементи во Периодниот систем на елементите, систематски ќе се изучуваат алкалните и земноалкалните елементи (1 и 2 група од Периодниот систем) како и елементите опфатени во групите 13-18. Ќе бидат изучувани физичките и хемиските особини што се карактеристични за групата елементи, како и нивните најкарактеристични соединенија. Ќе биде посветено особено внимание на елементите и соединенијата што имаат биохемиска важност. Од секоја група елемeнти, студентите ќе изведуваат практични вежби во лабораторија, а во рамките на нумеричките вежби ќе ги совладуваат хемиските пресметки од областа на стехиометријата.
|
|||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: аудитивен, визуелен, експериментален, истражувачки |
|||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
180 |
||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
3+1+3 часа неделно Предавања 45 часа Нумерички (теоретски) вежби 15 часа Лабораториски вежби 45 часа |
||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
60 часови |
||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови |
||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
70 бодови |
||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)-лабораториски вежби |
20 бодови |
||||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
10 бодови |
||||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на предавања и изработени вежби |
||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети |
||||||||||||||||
22.
|
Литература |
|||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||||
1. |
Валентин Мирчески
|
Неорганска хемија Б- ниво и Лабораториски практикум |
Интерна скрипта |
2013 |
||||||||||||||
2. |
Н. Гринвуд и А. Ерншо |
Хемија на елементите (превод на македонски јазик) |
Табернакул |
2011 |
||||||||||||||
3. |
Џон В. Хил, Ралф Х. Петручи, Тери В. Меккрири, Скот С. Пери |
Општа хемија (превод на македонски јазик) |
Табернакул |
2011 |
||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||||
1. |
|
|
|
|
||||||||||||||
2. |
|
|
|
|
||||||||||||||
3. |
|
|
|
|